10 tips bij het afvallen

10 tips bij het afvallen

Tip 1
Blijf tijdens het afvallen voldoende eten. Wanneer je tijdens het afvallen te weinig eet, zal je op korte termijn wel afvallen maar als je daarna weer ‘gewoon’ gaat eten, komen de verloren kilo’s er dubbel zo snel weer aan.

Tip 2
Zet een fruitmand op je bureau of op tafel. Zo pak je gemakkelijker een stuk fruit als tussendoortje tijdens het afvallen.

Tip 3
Schep het avondeten in de keuken op je bord. Zet dus geen pannen of schalen op tafel zodat je niet in de verleiding komt om nog een keer op te scheppen.

Tip 4
Beperk je alcoholinname. Alcohol versterkt je eetlust. Na een glaasje wijn heb je vaak trek in iets lekkers.

Tip 5
Zorg voor voldoende slaap. Slaaptekort verstoort de stofwisseling.

Tip 6
Probeer elke keer als je een kop thee of koffie zet, een beetje minder suiker toe te voegen.

Tip 7
Maak elke middag na de lunch of elke avond na de maaltijd een kleine wandeling.

Tip 8
Sla de snoep en chips-afdeling in de supermarkt over! Wat je niet in huis haalt, kun je ook niet opeten.

Tip 9
Een open deur…. Maar neem de trap in plaats van de roltrap.

Tip 10
Wist je dat je met huishoudelijke taken zoals de auto wassen of tuinieren al snel 350 kcal verbrandt?